Köpvillkor

Nea Of Sweden
Org nr: SE570526101301
Lindvägen 6
194 92 Upplands Väsby
E-post: info(snabela)neaofsweden.se
Webb: www.neaofsweden.se
Vi nås lättast via mail som vi försöker besvara inom 48 timmar på vardagar.

Tfn: 0851023548 må-fre 9.00 - 17.00
Om vi inte svarar, lämna ett meddelande så ringer vi upp så fort vi kan.

Beställning
För att få beställa måste Du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande vid beställning.

Vi erbjuder färska produkter som tillverkas i små batcher så därför är varje beställning bindande vid specialbeställd/tillverkad batch.

Orderbekräftelse
När vi har mottagit din beställning skickas en orderbekräftelse via e-post innan leverans.
Var noga med att skriva en korrekt e-postadress. Om vi inte kan skicka en orderbekräftelse på grund av att vi har erhållit en felaktig e-postadress kan inte ordern behandlas. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Om något inte stämmer, om du vill göra ändringar, ångra dig eller göra tillägg, kontakta oss snarast på info(snabela)neaofsweden.se / 0851023548. Om vi inte svarar, tala in namn och telefonnummer så ringer vi upp så fort vi kan.

Fraktsätt & leveranstid
Frakt sker med post eller DHL. Vi har en enhetlig fraktavgift oavsett orderstorlek.
Enhetsfrakten gäller endast privatpersoner. Våra normala leveranstider är 3-5 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på den första vardagen efter helgen. Om förseningar i leveransen skulle uppstå så kontaktar vi dig och berättar varför samt meddelar en ny leveranstid. Vid försenad leverans har du alltid rätt att häva ditt köp. Risken för inhandlade varor övergår till köparen när leveransen görs. Vid avhämtning hos oss tillkommer ingen frakt eller andra avgifter även om detta tyvärr kommer med på orderbekräftelsen.

Priser
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och är inklusive 25% moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislista samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Om något av detta inträffar kontaktar vi dig omgående och du har då möjlighet att häva ditt köp.


Betalningssätt
Svea Ekonomi Checkout:

Du kan välja mellan Svea Ekonomi Checkout betalningslösningar.
Kort, Faktura, Svea konto och Delbetalning.
Villkor för Svea Faktura kan läsas här.

Kontantbetalning vid avhämtning:

Du har också möjlighet till kontantbetalning vid avhämtning hos oss.

Vid betalning från utlandet gäller nedan banknummer:
Vårt Iban-nummer: SE6650000000054031007949 och Bic-kod: ESSESESS.
OBS! Glöm ej att ange ordernummer och Ert namn på inbetalningen!


Frakt
Beställningar av produkter över 600kr levereras utan fraktkostnad.
Vid beställningar av produkter under 600kr exklusive frakt tillkommer en enhetsfrakt om  69kr oavsett vikt.
Frakt sker med DHL eller posten.
Leverans utom Sverige men inom EU kostar enligt posten/DHLs avgifter.
Leveransen räknas ut per respektive beställning. 
Kontakta oss för rätt fraktkostnad!

ÅF/företag 10 dagar netto
Återförsäljare/företag har betalningsvillkor 10 dagar netto efter sedvanlig kreditkontroll. Organisationsnummer måste då anges. Vid påminnelse tas en avgift om 50kr ut. Fraktkostnad per leverans räknas ut per order.
Återförsäljare och företag har inte tillgång till olika rabatter gällade köp via hemsidan då detta enbart är för privatpersoner.


Outlösta paket

Hämtar du inte ut dina varor som du beställt så debiteras du vår kostnad för att skicka ditt paket fram och tillbaka samt lagerkostnad. Kostnaden för detta är för närvarande 200kr. Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp. Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vid utnyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.


Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbsida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produktens exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på råvaror,  bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker dock på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna dina frågor gällande produkterna om du känner dig osäker.


Ångerrätt
Produkten skall vara i oförändrat skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för specialbeställd eller specialtillverkad produkt för dig som kund. Om Du ändå väljer att skicka tillbaka en specialbeställd produkt kommer ett prisavdrag på 100% att göras.
Du har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Vid utnyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid utnyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan. Konsumentverkets Ångerblankett.
-Ångerrätten gäller inte för varuprover.
-Ångerrätten gäller inte varor som reats ut p.g.a. kort bäst för datum/kort hållbarhet.
-Ångerrätten gäller inte för företag.


Återbetalning

Återbetalning-tidsfrist:
Du har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då vi mottagit meddelandet.
Vi inväntar först att varan återkommit eller till dess du har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

Återbetalning-villkor:

Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet återbetalas, inkusive frakt, skatt och avgifter. Du betalar returfrakten.

Återbetalning fraktkostnad vid reklamation:

Om vi gör en omleverans/avhjälper felet vid reklamation återbetalas fraktkostnaden inom 14 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan. Returen av din vara samt återbetalningen från oss skall ske utan onödigt dröjsmål.


Reklamation

Meddela varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på info(snabela)neaofsweden.se. När du meddelat oss så skickar vi en förbetald returfraktsedel och anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Du har enligt lag reklamationsrätt, på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden ARN.

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr


Du skall ersättas för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som 
uppkommit i samband med reklamationen, till exempel bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande. 
Gäller endast vid godkänd reklamation.

Retur
Retur skall ske inom 14 dagar från leveransdagen under förutsättning att produkten återlämnas i obrukat skick i orginalförpackning. Vi följer distans och hemförsäljningslagen. Varan skall returneras med orginalförpackning och i väsentligen oförändrat skick. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.


Bytesvilkor

Vid byte av produkt gäller följande: Du står själv för returfrakten tillbaka till oss. Vid byte står vi för att skicka ut den nya produkten till dig. OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss på info(snabela)neaofsweden.se innan du vill byta dina varor.


Tvist

Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.


Information
om personuppgifter

I och med den nya förordningen om stärkt skydd för behandling av personuppgifter som träder i kraft den 25/5 2018, förtydligar vi här nedan hur vi hanterar dina kunduppgifter utifrån dessa regler.
Det är viktigt att Du är trygg i vår hantering av dina personuppgifter och syftet med att samla in personuppgifter, namn, adress, mejl och telefonnummer, är för att kunna fullfölja/leverera din beställning och att kunna hålla kontakt med dig.

Dina personuppgifter finns i vårat faktureringsprogram och används endast för att kunna slutföra din beställnings faktura eller kvitto.
Dina uppgifter lagras även hos vår webbleverantör, där vi har vår hemsida, i 18 månader från sista orderdatum och raderas därefter. Du kommer få ett mail som påpekar att dina uppgifter snart raderas och kan då godkänna förlängning av tiden igen om Du vill.
All kunddata tas bort från webbleverantören efter 36 månader.
Vi använder även dessa uppgifter hos DHL/Postnord för att skriva ut fraktdokument.

Vi möter de krav som ställs i EU:s dataskyddsförordning (GDPR).
Läs mer om dataskyddsförordningen här: http://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/dataskyddsforordningen/

Informationen lagras i avsedda system som skyddas av aktiva säkerhetsåtgärder (t.ex. brandväggar, virusskydd).
Nea Of Sweden säljer aldrig personuppgifter till tredje part.

Kontaktinformation
Du kan alltid kontakta oss för att få dina personuppgifter ändrade och helt eller delvis raderade.

Maila oss då på:  info(snabela)neaofsweden.se

Forse Majeure
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.


Cookies

Enligt lag skall besökare på en webbplats i internetsyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och Telestyrelsen. För att hålla ordning på bland annat inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.


Skador på paket

Upptäcks skador på paketet ska det omedelbart anmälas till transportföretaget, samt en skadeanmälan göras. Hämta inte ut ett skadat paket. Om skadan inte upptäcks förrän vid öppnandet av paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, ska transportföretaget kontaktas och en skadeanmälan göras.